Opinia nr 57906
Apr
21
Odpowiedź dla Przedsiębiorstwa Sitmechbud Michalak Kamil
Sitemachbud Kamil Michalak nigdy nie był moim klientem. Przedsiębiorstwo o takiej nazwie zobowiązało się wykonać remont mojego lokalu. Remont został przerwany na mój wniosek w następstwie kolejnej dewastacji lokalu, której dopuścił się wykonujący. Z zamówionych prac żadna nie została ukończona od 31-10-2012 do dzisiaj. A to co zostało częściowo wykonane obarczone jest wieloma usterkami. Przedsiębiorca nie odebrał listu z wezwaniem do usunięcia usterek, wyceną dokonanych dewastacji, oraz propozycją rozliczenia. Nigdy nie otrzymałem faktury, ani jakiegokolwiek innego dokumentu żądania zapłaty. Rozumiem rozgoryczenie pracowników, ale to postawa właściciela waszej firmy, doprowadziła do takiej sytuacji.
ZAKRES PRAC
Dla przypomnienia przedsiębiorstwo zobowiązało się pierwotnie do wykonania prac od godz. 18 dnia 31-10-2012 do godz. 8:00 dnia 05-11- 2012. Uzgodniono w dniu 3010-2012 następujący zakres prac: - stary sufit podwieszany zostanie zdemontowany w całości (pokrycie i stelaż), następnie zostanie wykonany nowy stelaż i pokrycie. Pokrycie zostanie obniżone o 5 cm w stosunku do poprzedniego tak, aby można było rozłożyć pełną warstwę wełny mineralnej jako izolacji akustycznej, i powyżej wełny przeprowadzić kanały wentylacyjne. Nowy sufit zostanie zaopatrzony w instalację wentylacyjną wraz z odprowadzeniem na zewnątrz, oraz oświetlenie - pięć opraw rastrowych natynkowych ( 4 w sali sprzedaży i 1 na zapleczu ). Oprawy rastrowe w Sali sprzedaży miały być podłączone tak by mogły być włączane po 2. W dniu 02-11-2012, zakres prac został poszerzony o wykonanie gładzi na ścianach sali sprzedaży z wyjątkiem ściany frontowej. W zakresie robót było usunięcie tapety z włókniny, wykonanie gładzi i jednokrotne pomalowanie na biało. W związku z poszerzeniem zakresu prace miały zostać wykonane do godziny 8:00 dnia 06-11-2012. Wobec oporu pracowników co do rrealnego czasu zakończenia prac, Pan Michalak deklarował dostarczenie nagrzewnicy by przyśpieszyć schnięcie. Nagrzewnicy nigdy Pan niedostarczył.
CO Z TYM SUFITEM
A Sala Sprzedaży. Zdemontował Pan tylko pokrycie z płyt gipsowo kartonowych, i na istniejącym starym stelażu dokonał montażu nowego pokrycia. Nie obniżył Pan poziomu sufitu i rozłożenie pełnej warstwy wełny mineralnej stało się nie możliwe. Warstwa wełny mineralnej poprzerywana jest poprzez bieg kanałow wentylacyjnych i brakuje wygłuszenia na powierzcjni ok. 1 m2. W związku z tym wygłuszenie, pomieszczenia od strony sufitu jest niewystarczające. Błędnie podłączył pan oprawy rastrowe a następnie próbując wybrnąć z sytuacji zniszczył pan pokrycie ściany zaplecza. Dodatkowo nie wykończył Pan stelażu sufitu od strony zaplecza tak że pozostała szpara.
Decyzje o wykonywaniu pokrycia na starym stelażu podjął Pan samowolnie wbrew uzgodnieniom, dlatego domagam się kategorycznie by na własny koszt wykonał Pan sufit tak jak było ustalone. Dodatkowo zniszczył Pan materiały zakupione na pokrycie ( uniflot, farba, płyty gipsowo kartonowe, wkręty)
Dla wyjaśnienia, jeśli naszym zamiarem byłby taki zakres prac jaki Pan wykonał wystarczyło zdemontować oświetlenie, usunąć boki korytek w których było zainstalowane oświetlenie i do istniejącego stelażu zamocować uzupełnienie pokrycia ( ok. 3 m 2 ).
B WC Zaplecze. W obu tych pomieszczeniach sufit został zawieszony na niewłaściwej wysokości. W WC licuje się ze starą rurą po przyłączu elektrycznym i w tym miejscu będzie pękać. Dodatkowo źle zamocował pan wentylator, w skutek czego jego praca jest znacznie głośniejsza niż deklarował producent - na skutek wibracji przenoszących się na stelaż ścian działowych. Na zapleczu natomiast powinien być nieznacznie obniżony tak by zasłonić ubytki powstałe podczas przebijania otworów wentylacyjnych - nie podciął pan płyty od tyłu, i dlatego podczas przebijania belki doszło do wyłamania pokrycia ściany. W związku z tym sufit w wc i zapleczu także zostanie usunięty.
GŁADZIE
Niestety wykonane gładzie mocno popękały. Według mnie dlatego że warstwy były nakładane w pośpiechu. ( Bo jak inaczej wytłumaczyć że tylko na jednej ścianie ?) Połączenie ścian z sufitem wykazuje liczne spękania i nierówności, szczególnie widoczne na ścianie na prawo od drzwi. Na wymienionej ścianie widoczne liczne spękania w pasie około 50 cm od sufitu, na całej długości ściany. Liczne nierówności i ubytki na ścianie oddzielającej zaplecze od Sali sprzedaży. Na poziomie od podłogi do wysokości 50 cm liczne ubytki i zgrubienia na wszystkich opracowywanych ścianach. Dodatkowo gładź została wykonana w miejscach gdzie zostały położone płytki ceramiczne a zastrzegałem by tam jej nie wykonywać.
DEWASTACJE
W trakcie prac firma Sitemachbud Kamil Michalak wykonała dodatkowo kilka prac niezamawianych:
- zniszczenia szafo- regału na skutek przesuwania (szafa została rozerwana )
- znszczono szafe pomocniczą na skutek stanięcia na niej.
- pobito dwie duże antyramy ( 72 x 110)
- zabrudzono trwale obudowę klimatyzatora
- zabrudzono listwy przypodłogowe
- zniszczono ścianę na zapleczu w zawiązku z czym konieczne będzie malowanie i wymiana tapety.
TERMINOWOŚĆ
Jak wcześniej napisałem, remont miał być zakończony 06-11-2012. Niestety jako takie funkcjonowanie udało się przywrócić dopiero dnia następnego. ( gdzie ta nagrzewnica którą Pan deklarował ). Nie udało się dokończyć remontu w kolejne weekendy na które lokal był opróżniany ( koszt opróżnienia to około 4 godzin pracy + transport + 5 godzin ponownego adaptowania.) Opróżniałem lokal dwukrotnie bezcelowo. Usłyszałem takie tłumaczenia:
Ludzie zastrajkowali - pierwsze tłumaczenie,
Ludzie wypili - drugie tłumaczenie,
W dniu czwartego grudnia poinformowałem Pana Michalaka , że w związku z licznymi uszkodzeniami, i fatalną jakością jego prac przerywam remont do czasu sporządzenia opisu przez biegłego. Po sporządzeniu opisu w dniu 17-12-2012 został wysłany list z wyliczeniem usterek i wzywający do ukończenia remontu,wraz z deklaracją rzetelnego rozliczenia. Niestety Sitemachbud Kamil Michalak nie podjął przesyłki. Jak rozumiem nie był zainteresowany wykonaniem prac.
OCENA
Czy firma wykonała prace terminowo ? - NIE
Czy zmówione prace zostały ukończone - NIE
Czy prace były wykonywane zgodnie z ustaleniami - NIE
Czy przedsiębiorstwo rozliczyło się z powierzanych materiałów - NIE
Czy przedsiębiorstwo naraziło zamawiającego na dodatkowe koszty - TAK
Czy nastąpiła dewastacja wyposażenia - TAK
Czy przedsiębiorstwo wystąpiło z fakturą o zapłatę - NIE
Niebawem zostanie dokumentacja fotograficzna ilustrująca jakość prac.
Opublikowano 21st April 2013, autor: Unknown
Roda Agencja Ubezpieczeniowa
Start
Misja
O NAS
Kontakt
Apr
21
Odpowiedź dla Przedsiębiorstwa Sitmechbud Michalak Kamil
Sitemachbud Kamil Michalak nigdy nie był moim klientem. Przedsiębiorstwo o takiej nazwie zobowiązało się wykonać remont mojego lokalu. Remont został przerwany na mój wniosek w następstwie kolejnej dewastacji lokalu, której dopuścił się wykonujący. Z zamówionych prac żadna nie została ukończona od 31-10-2012 do dzisiaj. A to co zostało częściowo wykonane obarczone jest wieloma usterkami. Przedsiębiorca nie odebrał listu z wezwaniem do usunięcia usterek, wyceną dokonanych dewastacji, oraz propozycją rozliczenia. Nigdy nie otrzymałem faktury, ani jakiegokolwiek innego dokumentu żądania zapłaty. Rozumiem rozgoryczenie pracowników, ale to postawa właściciela waszej firmy, doprowadziła do takiej sytuacji.
ZAKRES PRAC
Dla przypomnienia przedsiębiorstwo zobowiązało się pierwotnie do wykonania prac od godz. 18 dnia 31-10-2012 do godz. 8:00 dnia 05-11- 2012. Uzgodniono w dniu 3010-2012 następujący zakres prac: - stary sufit podwieszany zostanie zdemontowany w całości (pokrycie i stelaż), następnie zostanie wykonany nowy stelaż i pokrycie. Pokrycie zostanie obniżone o 5 cm w stosunku do poprzedniego tak, aby można było rozłożyć pełną warstwę wełny mineralnej jako izolacji akustycznej, i powyżej wełny przeprowadzić kanały wentylacyjne. Nowy sufit zostanie zaopatrzony w instalację wentylacyjną wraz z odprowadzeniem na zewnątrz, oraz oświetlenie - pięć opraw rastrowych natynkowych ( 4 w sali sprzedaży i 1 na zapleczu ). Oprawy rastrowe w Sali sprzedaży miały być podłączone tak by mogły być włączane po 2. W dniu 02-11-2012, zakres prac został poszerzony o wykonanie gładzi na ścianach sali sprzedaży z wyjątkiem ściany frontowej. W zakresie robót było usunięcie tapety z włókniny, wykonanie gładzi i jednokrotne pomalowanie na biało. W związku z poszerzeniem zakresu prace miały zostać wykonane do godziny 8:00 dnia 06-11-2012. Wobec oporu pracowników co do rrealnego czasu zakończenia prac, Pan Michalak deklarował dostarczenie nagrzewnicy by przyśpieszyć schnięcie. Nagrzewnicy nigdy Pan niedostarczył.
CO Z TYM SUFITEM
Dodane przez: roda RULES